Khamis, 16 Oktober 2008

Majlis Sumbangan Kepada Anak-Anak Yatim Sempena Aidil Fitri 1429

DUNGUN : Menyedari bahawa kegembiraan Syawal perlu dikongsi bersama golongan yang kurang bernasib baik, maka Majlis Tindakan DUN Sura melalui Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatannya telah berjaya mengadakan Majlis Sumbangan Kepada Anak-anak Yatim Sempena Aidilfitri baru-baru ini.

Majlis tersebut telah diadakan pada 27 September, 2008 di Surau Tanah Lot. Seramai 157 orang anak-anak yatim dari 72 keluarga telah menerima sumbangan melalui majlis tersebut. Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli, ADUN Sura merangkap YDP PAS Kawasan Dungun telah menyempurnakan sumbangan kepada para penerima.




YB Ustaz wan Hassan menyampikan sumbangan kepada keluarga penerima




Dalam ucapan ringkasnya sebelum penyampaian sumbangan, Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli telah merakamkan ucapan terima kasih kepada para penyumbang samada dalam bentuk kewangan dan sumbangan beras kepada keluarga dan anak-anak yatim berkenaan, beliau juga turut mengucapkan terima kasih kepada para petugas cawangan yang telah berusaha mengenalpasti keluarga dan anak-anak yatim dalam usaha menjayakan majlis yang diadakan pada hari tersebut.

Antara anak-anak yatim...


Beliau tidak lupa mengingatkan kepada anak-anak yatim supaya menjaga dengan baik ibu masing-masing dan jangan sekali-kali menderhakai mereka serta hendaklah mentaati mereka dalam perkara yang tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Beliau melahirkan harapan bahawa majlis ini akan diteruskan pada tahun hadapan apabila semua pihak menyedari peranan dan tanggungjawab masing-masing bagi membantu golongan kurang bernasib baik untuk turut sama menyambut Aidilfitri.





copy by:http://dunsura.blogspot.com/

Tiada ulasan: