Selasa, 28 Julai 2009

Sekolah, asrama tutup seminggu




Tak lama lepas berita UITM & POLITEKNIK ditutup disebabkan suspek H1N1, hari ini sekali lagi akhbar menyiarkan berita Sekolah asrama ditutup selama seminggu. Apa pun,Marilah kita sama2 berdoa agar wabak ini dapat dibendung dgn segera. Berdoalah kita kepada Allah agar kita semua dijauhi wabak ini. Amin...


KUALA TERENGGANU: Dua lagi institusi pendidikan di negeri ini ditutup selama seminggu mulai semalam apabila 23 pelajarnya dikesan dijangkiti demam selesema ringan (Influenza Light Illness).

Sebanyak 10 kes dikesan membabitkan pelajar Sekolah Menengah Sains Dungun dan 13 kes lagi di Asrama Pertubuhan Anak Yatim Terengganu (Perkaya), Marang.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Dr A Rahman Mokhtar, berkata ujian saringan ke atas pelajar terbabit sudah dilakukan bagi mengesan sama ada mereka dijangkiti wabak selesema babi atau Influenza A (H1N1) dan keputusannya akan diketahui dalam masa terdekat.

“Sebagai tindakan awal, kita mengambil langkah berjaga-jaga dengan menutup institusi pengajian terbabit dan mengarahkan pelajar pulang ke kampung masing-masing” katanya, semalam.


p/s : mungkin Allah nak bagi tau hambanya dengan selsema sahaja dah boleh membunuh. ape lagi memakan dagingnya..memanglah sedap dimakan sampai yang makan tu jilat jari.(orang cina cakap la)
tapi azabnya nanti tak taulah jari tu mampu ke tak lagi kita jilat.
saya pernah dengar orang islam ada yang memakannya…bagi orang islam yg dah terlanjur memakan & yang buat benda 2 yang allah haramkan cepat-cepatlah bertaubat.Masa tak tunggu kita.kiamat pun tak bertangguh datang.
Semoga kita dijauhkan dari kemurkaan ALLah.

LU PIKIR LA SENDIRI!!!!!

Tiada ulasan: