Selasa, 24 Mac 2009

Harakah di Gantung

copy paste :
http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=3860
http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=3859

" SubhanAllah !!! Apa nak jadi kat Malaysia sekarang ni?! Adakah mereka menyangka bahawa mereka mampu memadamkan cahaya Allah ?!!! SubhanAllah!!! Kita percaya bahawa Rakyat Malaysia selepas ini InsyaAllah akan mengkafankan UMNO !!! Penulis meminta agar para pembaca sekalian merujuk kepada Surah As-Soff untuk memahami tindakan terdesak UMNO ini...

ikuti laporan Malaysiakini untuk tatapan kita bersama:

KDN gantung akhbar PAS, PKR
Mar 23, 09 5:42pm
Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini menggantung permit akhbar pembangkang berpengaruh Harakah dan Suara Keadilan - masing-masing selama tiga bulan.


Tindakan mengejut ini menghalang keberkesanan kempen kedua-dua parti bagi menghadapi tiga pilihanraya kecil pada 7 April ini - kawasan parlimen Bukit Gantang di Perak, DUN Bukit Selambau di Kedah dan DUN Batang Ai di Sarawak.

harakah newspaper pak lah abdullah with michelle yeoh photo coverSurat penggantungan Suara Keadilan itu dialamatkan kepada Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kira-kira 5 petang ini yang berkuatkuasa serta-merta.

"Dukacita dimaklumkan bahawa kementerian ini telah membuat keputusan untuk menggantung permit penerbitan akhbar Suara Keadilan selama tempoh tiga (3) bulan berkuatkuasa serta-merta," surat KDN dipetik.

Bagaimanapun menurut surat yang dikeluarkan oleh setiausaha bahagian Unit Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran KDN Che Din Yusoh tidak memberi sebarang alasan tindakan tersebut.

suara keadilan perak cabar spr ke mahkamah perak state challenge ec in court 110209Suara Keadilan edisi krisis politik di Perak pertengahan bulan lepas menjadi sasaran rampasan KDN.

Hampir 20,000 naskhah edisi 4-11 Februari dengan laporan "Perak cabar SPR ke mahkamah" dirampas di seluruh negara.

Ketua Penerangan PKR Tian Chua berkata, rampasan itu disifatkan sebagai satu operasi tersusun KDN apabila jualan Suara Keadilan melonjak pengedarannya kepada 150,000 naskhah setiap minggu.

Rampasan KDN mula dirancakkan ketika pilihanraya kecil Kuala Terengganu, pertengahan Januari lalu.
"

Tiada ulasan: